לפני מספר שנים, עבר הגאון רבי יוסף בנימין הלוי וואזנר (נכדו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר) לכהן כרב קהילת חסידי
 סאטמר בלונדון שבאנגליה. הרב המפורסם, התקבל באהדה על האברכים הצעירים שכן שמו התפרסם שנים רבות קודם לכן. ואכן הקהילה החרדית הגדולה התלכדה סביב מנהיגותו הרוחנית של הרב וואזנר, שהפך עד מהרה לאחד הרבנים המרכזיים והמשפיעים באנגליה.
לאחרונה, שם לב הרב כי דברים בקהילה אינם כתמול שלשום, וכי המשמעת הרוחנית של חלק מהאברכים הצעירים התפרקה, כאשר הדבר מוביל להידרדרות רוחנית של ממש שהוא סבור שיש לעשות לה סוף.

מגיפה: אברכים במקומות מפוקפקים

לפני מספר ימים, פורסמה מודעה קטנה בפתח בית המדרש המקומי, שהזמינה את קהל האברכים ובעלי הבתים שמעל גיל 35 לאסיפה דחופה בביתו של הרב וואזנר. חרושת השמועות באשר למטרת הכינוס הסודי עשתה לה עד מהרה כנפיים ברחבי לונדון, כשרבים ביקשו לדעת על מה ולמה יזם אותה הרב. אלא שמתברר, כי גם הנוכחים שהגיעו לאסיפה הדיסקרטית הופתעו לגלות עד כמה מצב הדברים חמור.
הרב ואזנר פתח את דבריו בכך שלאחרונה התפשטה "מגיפה" של ממש בקרב חלק שולי מהציבור החרדי, כאשר אנשים בהם אף נכבדים וחשובים מתוך הציבור החרדי "יוצאים בלילות לבלות במקומות מפוקפקים ובעייתיים אשר אין רוח חכמים נוחה מהם בלשון המעטה".
"התופעה הזאת מתפשטת יותר ויותר, וחייבים לעשות לה סוף". אמר הרב בנחרצות לאברכים ההמומים, שחלקם אף לא ידעו עד היכן הדברים מגיעים.  

"בתי הימורים, ואף גרוע מכך"

לדברי אחד הנוכחים במפגש, בתחילה דיבר הרב ברמז דק וברור, אך ככל שחלף הזמן הוא השתמש בביטויים יותר ברורים ונוקבים. "כל מי שישב בחדר הבין שהגרי"ב וואזנר מתכוון לכך שיש אברכים צעירים ומבוגרים שיוצאים בלילות לפאבים או להמר בקזינו ולשחק בקלפים, ואף גרוע מכך. כולם הבינו בצורה הברורה ביותר למה כרב מתכוון". מסביר מי שהשתתף במפגש הפנימי והסגור.
 (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)
(צילום: כיכר השבת)
בהמשך דבריו, חשף הרב וואזנר בפני הנוכחים את תוכנית המאבק שיזם למיגור התופעה ההרסנית לחיי הקהילה. הוא ביקש מהאברכים להתנדב לסיירת מיוחדת שהקים - משמרת צניעות - שתעקוב אחר אותם "בליינים" החומקים באישון ליל למימוש ולסיפוק מטרותיהם האפלות, ותגלה את פניהם ברבים. "רק כך נעשה לתופעה הזאת סוף", אמר רב קהילת סאטמר לנוכחים המופתעים.

הרב וואזנר חשף: כך נלחמתי בתופעה בבני ברק 

הרב הוסיף וחשף כי בעבר, כשהתגורר בעיר התורה והחסידות בני ברק, יזם הקמת גוף דומה ואף נטל בו חלק פעיל. "התחפשנו ולבשנו בגדים אחרים ויצאנו לעקוב אחרי אותם עבריינים סוררים", סיפר הרב, והדגיש כי בכוונתו להקים כעת גוף דומה גם בלונדון שבאנגליה.
"נחשוף את פניהם של אותם סוררים, אני מבקש שאתם תרתמו למען המטרה החשובה ותקבלו על עצמכם להתנדב לסייר בלילות בין בשעות 11 עד 2 לפנות בוקר", סיים הרב. אחד הנוכחים במפגש, מספר ל"כיכר השבת" כי בהמשך הדיון אף עלתה תוכנית מפורטת למיפוי של האזורים והרחובות הבעייתים.