Total Pageviews

..

Thursday 21 February 2013

שבת זכור בכלא

From: http://www.bhol.co.il

'שבת זכור' בכלא: מעצרם של הלפרין ואסירי לונדון הוארך ב-36 שעות

בית המשפט הכריע: ארבעת אסירי פרשת לונדון - הלפרין ושלושת החשודים בחיפוי על מעשיו - יישארו במעצר 36 שעות נוספות • העצירים יאלצו לבלות את 'שבת זכור' בין כותלי בית המעצר • אברכים נוספים נחקרו בחשד למעורבות • ערוצי התקשורת הגדולים בבריטניה פתחו בסיקור הפרשה

יואל קוריץ, בחדרי חרדים 20:21 21/02/2013

הלם בקהילה החרדית בלונדון: בית המשפט המחוזי בשכונת הנדן האריך היום (ה) את מעצרם של ארבעת העצורים המעורבים ב'פרשת הלפרין', שנעצרו לפני יותר מ-24 שעות.

מדובר ב'חיים הלפרין, מרבני העיר, אחיו ,אחד מראשי ארגון 'השומרים' בגולדרס גרין, ואחד מעסקני גולדרס גרין המוכר גם ככותב בעיתון החרדי המקומי.

במשטרה הבריטית מנהלים את החקירה בדיסקרטיות, ומסרבים לשתף את כלי התקשורת במידע מתוכה ולחילופין לערב את העסקנים המקורבים לעצורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך היממה האחרונה נערך שימוע לחלק מהעצורים, והיה נדמה כי חלקם ישוחררו. אך מאוחר יותר, הובאו חלקם בפני השופט - כדי שהמשטרה תוכל להחזיקם באופן חוקי במעצר ולהמשיך בחקירה.

בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים ב-36 שעות, כך שהרבנים ושאר העצורים ייאלצו להישאר מאחורי סורג ובריח גם בשבת הקרובה - 'שבת זכור', הנחשבת לשבת שבה מתכנסים חברי הקהילה כולה לקראת חג הפורים.

עוד נודע, כי בימים האחרונים נחקרו מספר אברכים נוספים, שהמשטרה חשדה כי היו מעורבים בפרשה. אך עד כה לא בוצעו מעצרים נוספים. היום לראשונה החלו כלי התקשורת הגדולים במדינה בסיקור הפרשה לאחר שהבינו כי היא מסתעפת. הערב ישדר אחד הערוצים כתבה נרחבת בנושא, ועל פי ההערכה הלפרין יהיה במרכזה.

"זה הלם גדול", אומר תושב שכונת גולדרס גרין בעיר, "נדמה שהמשטרה החליטה לעשות סדר סופי".

הלפרין,  נחשד בפגיעה בנשים שהגיעו אליו לייעוץ בענייני שלום-בית. שלושת העצורים האחרים חשודים בכך שגרמו להשתקת הפרשה - למרות שידעו ממנה, ובנוסף בשיבוש הליכי משפט.

1 comment: