Total Pageviews

..

Saturday 6 April 2013

הגר"א ברלנד מסתתר במרוקו • "החשדות נגדו התקבלו בתדהמה"

From: http://www.bhol.co.il

ראש מוסדות 'שובו בנים' המבוקש לחקירה בישראל, שוהה במדינה הצפון אפריקאית עמה אין הסכם הסגרה • אנשי הקהילה: "הרב הגיע לקראת פסח למדינה, הרבה אנשים הגיעו לקבל ממנו ברכות" • בקהילה המקומית הוכו בהלם כששמעו על החשדות נגד הרב: "שוקלים לשנות היחס כלפיו"

יואל קוריץ, בחדרי חרדים 22:40 06/04/2013
הדפס שלח לחבר8
הרב ברלנד. צילום: קובי הר צבי
הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', הדרוש למשטרת ישראל לחקירה בעקבות חשדות מביכות שהועלו נגדו - שוהה במרוקו, ולא נראה כי הוא מתכוון לעזוב אותה בקרוב.

על פי הדיווח בערוץ 2, בסוף השבוע האחרון שהה הרב בקזבלנקה.

אחד מחברי הקהילה במרוקו מספר: "הרב הגיע למרוקו לקראת פסח, שם הוא היה בבית מלון, ואחר כך הוא נסע למרקש. הוא כל יום בא לתפילה ומברך אנשים. הרבה גם באים לבקר אותו".

איש מאנשי הקהילה היהודית במרקש לא ידע על התלונות שהוגשו נגד הרב בישראל.

לדברי איש הקהילה, השמועות על התלונות שהוגשו נגד הרב התקבלו "ממש בתדהמה מוחלטת". עוד הוא הוסיף כי "באותו רגע, חלק מהקהילה היו במצב מאד לא נעים. כי היו אצלו ילדים ונשים שבאו לבקש ברכה".

על פי מקורבי הרב, הוא יישאר במרוקו בתקופה הקרובה. אחד היתרונות הבולטים בשהותו במדינה הצפון אפריקאית הוא העדר הסכם הסגרה וחוסר שיתוף פעולה בין השלטונות לישראל.

עם זאת, לאחר שהחשדות נגד הרב התפרסמו בקהילה, שוקלים שם לשנות את היחס כלפיו. "אם ירצה להישאר שם, הדברים יראו אחרת", מסכם אותו יהודי המשתייך לקהילה היהודית המקומית.


No comments:

Post a Comment