Total Pageviews

..

Monday 29 April 2013

מכתב מחאה וזעקה נגד 'החיה הארסית והמסוכנת' ר' אליעזר ברלנד



בס"ד מכתב מחאה וזעקה על מכתב מחאה של הרב הצדיק "האוצר תהילות ישראל" בזכות רבינו הקדוש הנחל נובע מקור חכמה לאור הדברים המזעזעים שכתב הרב רומפלר שליט"א

אחים יקרים ונפלאים! ברוך ה' רק פירסמנו מכתב לבאר ולבער את הקליפה הנוראה... והנה "זה לעומת זה" הסטרא אחרא לא נחה ולא שותקת והיא ממשיכה בכל כוחה להראות את תוקף המלך זקן וכסיל... והנה אחר קוראי במהירות הבזק במכתבו של הנשר הגדול הזדעזעתי בכל גופי על איך נפלו גיבורים לתת כוח לאותו אדם שבשנים האחרונות התגלה לחיה הכי ארסית ומסוכנת אשר לכל מקום השריץ את הביצות הצפעוניות... ומשנן לשונו כמו נחש הקדמוני .איך מגינים ומרחמים על עוכר ישראל רודף אחר השררה להפיל אמת ארצה למלוך ולשבת על כסאו של רבינו כאחשורוש שמלך מעצמו (מגילה יא) וכאבשלום המורד בדוד אביו ויגנב כאבשלום את לב אנשי ישראל . רצח שדד חמס טרף נאף דרס כופר גדול מסית ומדיח איך מנסים להתיר את המוקצה מחמת מיאוס ומוקצה מחמת איסור ואת החמץ אשר דינו בבל יראה ובל ימצא כי כשהוא נמצא ונהנים ממנו מיד ונכרתה הנפש... דברי התהילות ישראל מלאים בתוכן לדרשה יפה בבית הכנסת אך לדידן מכתבו מראה על תמימותו של התהילות ישראל ניכר במכתב שאינו יודע מימינו ומשמואלו בפרשתינו. אלא הוא כגוזר ומדביק מימרות באיסור לשון הרע אך אם נציץ וניכנס אל החדר פנימה נראה אשר כל דיבוריו לגבי עניין דידן הינו הבל הבלים... הנני מביא לכם בעזרת ה' קטע קטע ממכתבו ואבאר לכם בכוח רבינו הקדוש ואהיה אצלו כעט ביד הסופר... קודם כל מורינו ורבינו התהילות ישראל מערב את לשון הרע ואת השם רע כאחד כי פה זה לא הוצאת שם רע כי אם מעט דמעט מגלה טפח ומכסה אלפיים. מעט ממה שראו כולם איך הנשים היו באות לכל מקום ואיך הוא מדבר עם נשים בפלאפון בדברי חיבה ואישות האסורים מדינא דגמרא. ואיך הוא קורא בכל לילה לעשרות נשים מאילת ומחולון (ומעט משמות הנשים שמור אצלינו במערכת) והיה נועל את החדר במנעול... ושוהה עימם כדי ביאה... ואם אנו עוברים על לשון הרע... בואו אחים נפלאים המשתוקקים לאמת ניכנס אל תוך חדרי הלכות לשון הרע. בגמרא יומא פ"ו איתא מפרסמין את החנפים מפני חילול ה' וכתב רש"י ד"ה מפרסמין "שהם רשעים ומראין עצמן כצדיקים אם יש מכיר במעשיו מצוה לפרסמו מפני חילול ה' שבני אדם למידין ממעשיו שסוברין עלין שהוא צדיק וכו'. שנאמר ובשוב צדיק מצדקו ועשה עול ונתתי מכשול" (יחזקאל ג' כ') ופרש רש"י אני ממציא לידו חטא גלוי לכל שיכשל בו וידעו את מעשיו. וכן באור החיים על התורה בפרשת פינחס פרק כה פסוק יד כתב במתק לשונו הטהור והמזוקק "ועם כל זה (פרוש: שהנשיא שחטא עם המדינית היה חשוב בעם ישראל) לא נרתע צדיק זה מעשות בו מעשה הנפלא (דהיינו להכותו)... והוא שכבר עשה מעשה פרסם ה' שמו כי מצווה לפרסם הרשעים" עכ"ל. הרמב"ם פ"ו מהלכות דעות הלכה ח' כתב וז"ל : כך אמרו חכמים המלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא...אבל בדברי שמים מכלימין אותו ברבים ומפרסמים חטאו ומחרפים אותו בפניו ומבזין ומקללין אותו עד שיחזור למוטב כמו שעשו כל הנביאים בישראל.... רבינו יונה בספרו שערי תשובה שער ג' סימן ריט כתב וז"ל ואם חוטא איש אשר איננו ירא מלפני אלוקים כמו הפורק מעליו עול מלכות שמים ואינו נזהר מעבירה אחת אשר כל שער עמו יודע כי היא עבירה מותר להכלימו ולספר בגנותו... ואשר לא שת ליבו אל דבר ה' מותר להכלימו במעלליו ולהודיע תועבותיו ולשפוך בוז עליו ועוד אמרו מפרסמים את החנפין מפני חילול ה' עכ"ל. וכן הובא בחפץ חיים כלל ד' סעיף ז' וכל אלו הדינים שכתבנו הוא דוקא באיש אשר מנהגו ודרכו להתחרט על חטאיו. אבל אם בחנת את דרכו כי אין פחד אלוהים לנגד עינו ותמיד יתייצב על דרך לא טוב...או שאינו נזהר מעבירה אחת אשר כל שער עמו יודעים שהיא עבירה....עשה החוטא כמה פעמים במזיד... אם כן מוכח מיניה שלא מחמת שגבר יצרו עליו עבר על דברי ה' כי אם בשרירות ליבו הוא הולך ואין פחד אלוקים לנגדו לכן מותר להכלימו ולספר בגנותו בין בפניו ונין שלא בפניו. ואם הוא יעשה מעשה או ידבר דבר ויש לשופטו לצד הזכות ולצד החוב צריך לשופטו לצד החוב אחרי שנתחזק לרשע גמור בשאר ענייניו.... מותר להכלימו במעלליו ולהודיע תועבותיו... וכל שכן אם הוכיח אותו בזה ולא חזר דמותר לפרסמו ולגלות חטאיו בשער בת רבים וכו. ובבאר מים חיים כתב שמה שאסור לגלות חטאיו רק במי שעבר פעם אחת אבל מי שעשה כמה פעמים התירו חז"ל לפרסמו כדי שיזהרו הבריות ממנו להבא מללכת בדרכיו... ולעניין השומע אם מותר לו להאמין הנה התבאר שם בבאר מים חיים שחייב לחוש לדבר עד שיתברר הדבר לאמיתו (או שיודע שנתחזק על עבירה אחרת לרשע). עוד כתב בהלכה י' ואעפ"כ אם רואה אדם באחד מידה מגונה כגון גאוה או כעס או שארי מידות רעות... נכון זה לספר דבר זה לבנו או לתלמידיו להזהירם שלא יתחברו עימו כדי שלא ילמדו ממעשיו ובהמשך הוסיף אבל אם כוונתו לשמור את חברו שלא ילמוד ממעשיו פשוט דמותר ומצווה איכא. הגמרא במועד קטן דף יז עמוד א' מביאה מעשה מצמרר. "ההוא צורבא מרבנן- היה תלמיד חכם צעיר שיצאו עליו שמועות רעות (שמתייחד עם נשים פנויות. לא כמו הנואף הסדרתי שהתיחד והתחבק ועטף נשים נשואות בטליתו של חמור לעיני כל קהל ועדה) א"ר יהודה מה נעשה עם התלמיד חכם שיוצאין עליו שמועות רעות ( ואעפ"י שלא הגיעו לבי"ד מכיוון שיוצא עליו שמועות רעות חייבין להלקותו ולנדותו אפילו כשאין ראיות... כמו שכתב הרמב"ם הלכות סנהדרין פרק כד הלכה ה' :וכן יש לבית דין בכל מקום ובכל זמן להלקות אדם ששמועתו רעה והעם מרננים עליו שהוא עובר על העריות והוא שיהיה קול שאינו פוסק... ולא יהיו אלו אויבים ידועים שמוציאין עליו שמועה רעה. וכן מבזין את זה ששמועתו רעה ומחרפין את יולדתו בפניו... לא כמו הנואף שלנו שלא צריך ראיות בעיננו ראינו איך משתיים בלילה עד חמש בבוקר היה מכניס עשרות נשים לבוא לביתו והנשים המסכנות היו מתפללות כל יום 30 תיקוני הכללי שהן ישאו חן בעיני הרב וכל אחת הייתה אומרת עלי ישכב קדוש זה... וממנו אזכה לבן צדיק.... וכפי שהעידה בפנינו אחת מהנשים... וזה לשונה: שאלתי את הרב אם אני צריכה לעשות איזה שהוא התעוררות מעצמי לענין העלאת נשמותינו לעולם האצילות בייחוד הגדול... הרב ענה לה: כן בטח המלכות (דהיינו היא שרה י.) חייבת לכסוף לזעיר אנפין...(דהיינו לאליעזר ברלנד) שומו שמיים ותרעד הארץ כיצד מנוול זה שנמסרו סודות התורה כעת לחיצונים לוקח את כל אורות וספירות הקבלה ומגשם את זה לעצמו לחמור הבא על אשת איש. נחזור לסיפור רב יהודה ששמע על אותו תלמיד חכם שיש שמועות רעות עליו הסתפק ואמר מה נעשה? ננדה אותו הרי הוא ראש ישיבה ותלמידיו צריכים לו... ואם לא ננדה אותו הרי מתחלל שם שמים על ידי זה כי יאמרו זה עבר עבירות ואין מי שמביישו (כמו שהיום לצערינו כל החילונים אחרי שראו את התקשורת ושמעו את השמועות אומרים איפה הרבנים הדתיים שעל כל אפצ'י ברחוב יוצאים למחאה על עצמות קטנות שרוצים לבנות עליהם ומוכנים ליהרג ועל כל אוטו שעובר במאה שערים יוצאים בצעקות גיוואלד (הצילו( הנשמעים עד סוף העולם. והנה פה במקרה הזה שיש לפחות עשר תלונות יושבים ושותקים ואפילו לא מבררים אין זה כי אם שהרבנים מחפים זה על זה... ועוד שאם יאחזו שהוא צדיק ילמדו העם ממעשיו (כמו אצל הנואף הזה שהנהיג הנהגות נגד התורה לימד את העם לגזול לשקר ואף הנהיגם לעבור ממש על פגמים שהשתיקה כעת יפה לה) ככה הסתפק רב יהודה... הגמרא פסקה אם דומה הרב למלאך ה' יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו, ואכן נידו את אותו התלמיד חכם... אחרי כמה זמן רב יהודה חלה ועמד להיפטר (אם זה היה בדור שלנו שאחד החולקים על הרב היה קורה לו איזו צרה כולם היו אומרים שזה בגלל שהוא דיבר על הרב). נכנסו החכמים לבקרו וגם אותו תלמיד חכם המנודה, רב יהודה כשראה אותו צחק, ואמר לו אני לא צוחק עליך אלא אני שמח שאני הולך לעולם הבא לאחר פטירתי ואפילו לאדם גדול כמוך לא התחנפתי אליך ולא נמנעתי מלנדות אותך על זה אני שמח. בסופו של דבר מת אותו תלמיד חכם ע"י שבאה צירעה ונשכה אותו באמתו והוא מת. מידה כנגד מידה נחשד על זנות ונענש שנשכו באותו מקום (תוספות ד"ה טרקיה). וכן פסק מרן בשו"ע יו"ד סימן שלד ס"ק מב דיבור המתחיל "ואי סני שומעניה... או שחבריו מתביישין ממנו (כמו אצלינו שכל עם ישראל נחרדים ומתביישים ממעשיו ובפרט אנו חסידי ברסלב... אשר אומרים המתנגדים ראו אלו לאן הגיעו ל'התיר איסורים' בשם ומלכות) ושם שמים מתחלל על ידו משמתינן ליה (מנדים אותו)... דברי אוצר תהילות ישראל ואחרי שהצגתי לפניכם אחיי היקרים את המקורות להתיר ומצווה וחובה ליצא כנגדו ממילא כל דברי התהילות ישראל יפים בתור ידיעה שיש איסור לשון הרע אך אצלנו בנידון דידן מחילה מכבוד תורתו אבל יש לי עליו קיתונות של מים אין מים אלא תורה שהוא בעצמו עבר על איסור הוצאת שם רע ולשון הרע והרי זה לפניכם: שומו שמים כיצד גדול ישראל מרהיב בנפשו לקלקל אוזני ישראל בהוצאת שם רע... וכי בדק כבודו מי הוא הבחור נחמן שלום עד שכתב עליו "שמוכר לאדם שאינו שפוי בדעתו והוא בעל דימיון.... אוי לדור שכך עלה בימיו קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים איך העזת פניך לומר כזה דבר ולגרום ליהודי נחמן שלום נ"י עוגמת נפש והקמת כנגדו עוד חבורות ולא מספיק מה שהרוצחים שפכו את דמו כמים בתוך היכל בית ה' עוד על פי דבריך נתת כוח לעוברי עבירה... היה לך לקרוא לנחמן שלום ולברר עימו את הדבר כידוע ומפורסם שנחמן שלום היה מלמדני ישיבתו של הרב טורצין בה למד בנעוריו ועשה חיל ומגיל קטן כל רואיו העידו כי לגדולות נוצר ואפילו רב העיר של אלעד הרב מרדכי מלכה שליט"א הגיע לבר מצווה שלו כדי לבקש מאביו להכניסו לישיבתו של המרא דאתרא... ואתה הינך פוצה את פיך... לא מספיק הסבל הנורא שהבחור התמים שאהב את רבו ומסר את כל כולו ימים ושנים להיות ולשמש את הרב וכשראה מה שראה ונחשך עולמו עדיין אהב את הרב ולא הלך נגדו רק ניסה להפסיק את תופעת הנשים שם בבית הרב... וכולם יצאו כנגדו אך איך אתה הנקרא צדיק שופך דמו של יהודי ברצח קר... מי אמר לך כבוד קדושת האדמור החקרת דברים אלו... ב' נשים אסורות על בעליהן ואתה מעיז בשאט נפש להוציא מכתב ולטהר את השרץ קודם שהגיע הדבר לבית דין... כל הקודמים אליך ששמעו את הדברים המסמרים שערו של אדם נזדעזעו לאחוריהם ולא העיזו לפצות פה ולהגן עליו קודם שידונו בו... ואילו החרשת היה טוב והייתי אף אני מחריש לך.... אני קטן ואיני יודע צורתא דשמועתתא אך אם היה רואה אחד מגאוני הארץ את מכתבך היה צוחק וצווח ככרוכיא על דבריך... אם ידוע לך שהוא מחפש בזיונות מחילה מכבוד תורתו אך לי לא ידוע הדבר... במשך שנים שמענו וראינו איך כל הנקרה לו בדרכו שלח אנשים להכותם ולשבור עצמותם וכפי שאוהב הבזיונות מוקלט לאוזני עשרות : "צריך לשבור את העצמות לנחמן שלום ולעשות אותו צמח כי הוא מדבר על הרב".... ואתה במכתבך גורם שעוד יזובו נהרות של דם מראשו של נחמן שלום וחבריו הזועקים את האמת ואין מושיע לדמעת העשוקים... גדולי ברסלב פוחדים על נפשם ונשמות ילדיהם הטהורות לדבר עליו מחמת איומים שכבר צלצלו וריססו על דלתותיהם איומים... ולשיטתך שהוא הודה ראה איזה חילול ה' הביא בעולם על ידי הודאתו והייתם נקיים מה' אלוקיכם ומישראל לא נאמר גם עליו שצריך לצאת ידי הבריות כדרך שצריך לצאת ידי המקום... (שקלים פרק ג' משנה ב'( ובמלאכת שלמה הביא שצריך ליצא ידי חובה גם מאיש שוגה ופתי. וגם מכשיל הרבים שיחשדו אותו ונענשים על ידו שכל החושד בכשרים לוקה בגופו. ובגמרא בברכות א"ר אלעזר מכאן לנחשד בדבר שאין בו שצריך להודיעו. ולגבי שהודה כבר נתחבטו בזה הפוסקים ועיין בתשובת הנודע ביהודה ואין כאן המקום להאריך. הוצאת שם רע על נחמן שלום וזה ממש דיני נפשות שיפגעו בו באמתלא שהנה הרב אוצר תהילות ישראל יצא כנגדו... כבר בארתי לעיל את המקורות שאיפה שחייבים להוציא העם מדרכו הרעה מותר ... ולדבריך שרצית למנוע חילול ה' שיצאו אנשים מנקודת יהדותם לא הותר לך בדרך לרמוס אנשים חפים מפשע. אדרבא אם לא נשתוק הקב"ה יכעס וצריך לקנואת קנאת ה' כפינחס.... כידוע ומפורסם בסיפורים שהיו מגיפות וחולאים רעים על עיירות שבעלו בהן אשת היא ולא ידעו ולא מחו... חילול ה' לחפות על זה. עוד לא בדקת את הנושא וכבר אתה צועק: צער השכינה ומה תעשה אם יבואו ב' עדים ויספרו בפני בית דין מה שהיה בכל התקופה האחרונה בבית הרב בגזילות כספים ובפריצות הנוראה מה תענה ליום פקודה ומה תשיב לשולחיך דבר. איך אפשר לקרוא לו הנרדף ואנו הרודפים שברו וריסקו את מוחו של צביקה צוקר בראש השנה באומן שוטטו את דמו של נחמן שלום כנהר הנשפך בשכונותינו.... השניים מתוך השש (ריכטר,ושם טוב) שנתפסו במשטרה הודו שמורם ורבם "הנרדף" שלח לשבור לנחמן שלום את העצמות ... ועוד השבורים והחבולים בדם נקראים רודפים. אני מציע לכבוד תורתו שיבכה על כתיבתו.. בדמע ולא יתן שנה לעיניו עד ילך ויבדוק את כל הראיות....

 1. בקרוב ממש יקראו לכבודו לדין תורה על הוצאת שם רע על נחמן שלום... ואלו הדברים אשר כתב נחמן שלום וביקש להעביר אל מורינו הרב:

"לכבוד הרב הגאון הצדיק האוצר תהילות ישראל קראתי מכתבכם ובכיתי רבות ונחלשתי... מדוע כך עשיתם להוציא עלי שם רע שאינני אדם שפוי לפני שקראתם אליי לבוא אליכם... וכי לא מספיק שנה שלימה מה ששובו בנים כת הרוצחים עשו לי רדפו אותי נידו אותי השפילו אותי בעטו בי ושתתו את דמי עוד נתת פתח לשונאיהם של ישראל אני מתחנן לפניך לשוב לראות את הדברים ולדון דין אמת.... אם אספר לכבוד תורתו מה שעבר עלי בזה השנה מיום עוזבי את הרב מחמת כל המראין בישין שראיתי אני וחבריי יקח המון זמן הייתי רוצה לפגושכם..." והנני בטוח שכבודו צדיק ואיש אמת אך שגדולי העסקנים נכנסים לבית הצדיקים על אף שלא נותנים שוחד עצם כניסתם עושה רושם על נפשו של צדיק מחמת שלא יכולה לישא זה הצער של האנשים המלאים בכרסם תאוות בצע... ולכן השוחד (דהיינו העסקן שכולו כסף נתהפך מהותו ויהי לאחד עם כספו) יעוור עיני חכמים... ובטוחני ששני אנשים שווער וחתנו שלמדו אצלך בעבר ושימשו את כבודו נכנסו אליו וטאטאו את כל השקר בשביל להוציא מכבודו מכתב מחאה.... אל ה' אצעק בחדרי ליבי בלילה שכולם יתנו שינה לעינם אקום לקונן.. איך חרק עלינו הבעל דבר כך שרצינו למחות את כת השבתאים אשר מגדולי התלמידים שמענו והכל מוקלט כיצד הם מטהרים את הדברים שהצדיק יורד לקליפה לברר משם ניצוצות ועי"ז יבוא המשיח" ובמקום שגדולי הדור יקחו על עצמם לברר ולדרוש בשבע חקירות עוד נותנים יד לכזה רשע. ועלינו הנרדפים נאמר "רבים קמים עלי" אל תקרא רבים אלא "רבייים ואדמורים" עכ"ל של נחמן שלום נ"י.

 נ.ב את המכתב קיבלתי ביום רביעי וישבתי עליו בליל חמישי וכאשר ראיתי כך אמרתי אציע את הכתב במילים המובנות לכל קורא. אך בעזר ה' יתברך עוד יעבור ביקורת המכתב אצל גדולי ישראל... לשואלים מפני מה בית דין עוד לא חקר את הדברים? כעת אנו עובדים לקבץ את החומר שיש לנו ולהעלות אותו תחת שולחן מלכים וכבר דיברנו עם גדולי ישראל... רובם ככולם זה לא חדש אצלם שקהילת שובו בנים אינה מונהגת על פי דרכי התורה שניתנו לנו מרבותינו ז"ל. והרבה השיבו שכעת פוחדים לפתוח את פיהם מחמת שיש בקהילה הזו רוצחים. וכבר גילו את כוחם באברכים תמימים כידוע כל השנים. וכך אמר לנו אחד מגדולי הדור : "הוא אלים גבר ואין בכוחינו להדיחו ובעל הכרם יכלה את קוציו..." אך אעפ"כ כעת אנו יושבים בחדרי בית המלך ובקרוב נזכה לבער את הקוצים בעזרת ה' יתברך. ממני הכותב בדמע אנ"ש בן אנ"ש עם שאר אנ"ש הכואבים את אשר יודעים באמת מה הסתתר בבית משפחת ברלנד בשנים האחרונות. לפרסם כמה שיותר


2 comments:

  1. It doesnt sound like 'bikstara' to me.

    ReplyDelete
  2. Any chance of an English summary of this article?

    ReplyDelete