Total Pageviews

..

Thursday 29 August 2013

הסכם ב'העדה החרדית': העבודות יימשכו בפיקוח

From: www.kikarhashabat.co.il

לאחר שנים ארוכות של עיכוב והפגנות סוערות בתקופה האחרונה, גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטנרבוך, הסכימו למנות את הרב אליהו פוזן לפקח על העבודות ולהיות אחראי במקרה שימצא חשש לקברים • בפנים: המכתבים המלאים של הגאב"ד והראב"ד

הגאב"ד והראב"ד עם האדמו"ר מסאטמר - מהרז"ל מסאטמר מברך על ההסכם


פשרה במתחם גולובנציץ': לאחר שנים ארוכות של מאבקים, הפסד כספי של עשרות מיליוני שקלים לרוכשי הדירות והפגנות סוערות בחודשים האחרונים בעקבות העבודות במתחם גולובנציץ' בבית שמש, נראה כי אפשר לברך על המוגמר.
כעת, חתמו גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי טוביה וויס והראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך על הסכם פשרה, לפיו ימונה למתחם מפקח חדש, שיהיה אחראי על כל בעיות הקברים שיתגלו במקום.
כזכור, הסערה סביב הבניה במתחם גולובנציץ', איימה לפלג את 'העדה החרדית' בעקבות חילוקי הדעות בין הגאב"ד, שאסר את העבודות במתחם בשל החשש להימצאות קברים, לבין הראב"ד שהתיר את העבודות.
בשל פסיקת הראב"ד, כמו גם פסיקתם של גדולי ישראל, החלו בשבועות האחרונים העבודות במתחם, תחת אבטחה כבדה. כאשר מנגד, פעילי "אתרא קדישא" הגיעו להפגין נגד העבודות, מדי יום. עשרות מהם נעצרו על-ידי המשטרה.
בעקבות הסערה, פנה הרב אליהו פוזן, דיין בבית הדין של הגר"נ קרליץ, אל ראשי 'העדה החרדית' והציע פשרה, לפיה, הוא ימונה לאחראי מטעם כל הצדדים לפקח על הבנייה שתימשך במקום.
במידה ובמהלך העבודות ימצאו מערה שיהיה לגביה חשש כי נמצאים בתוכה קברים, הרי שיבנו מעליה כיפין ובכך תיפתר הבעיה ההלכתית. במידה ויבנו כיפין, הרי שהדבר לא יעכב את בניית הפרויקט ובנוסף לא תהיה תוספת יקרה לעלות הבנייה. כאשר תתעורר שאלה לגבי מערה או חלק משטח המתחם, יסכימו שני הצדדים שלא לחפור במקום.
הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, קיבלו את ההצעה והסכימו למנות את הרב פוזן לאחראי על העבודות במתחם ועל הפתרונות במידה וימצאו קברים או חשש לקברים. יצוין כי גם יו"ר 'אתרא קדישא' הרב דוד שמידל, הסכים לכך.
במכתב שכתב הגאב"ד בכתב ידו, ונחשף לראשונה ב"כיכר השבת", הוא כותב
"בס"ד יום ד' לס' נצו"י תשע"ג
שמחתי לשמוע שהרה"ג אליהו פוזן שליט"א מבני-ברק, נתמנה לפקח על השטח שבנו חברת גבעת ירושלים בראשות הרב אברהם סלונים וכידוע יש שם בעיות בענייני קברים, והרב ר' אליהו פוזן הנ"ל יופקד על בעיות של קברים שיעשה הכל כדין תורה הקדושה והשי"ת יעזור בסייעתא דשמיא שיעשה הכל כדת וכדין בלי מכשול, ושלום על ישראל.
בברכת כתיבה וחתימה טובה, יצחק טוביה וייס".
ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, כותב גם הוא מכתב ובו הסמכתו למינוי הרב פוזן לפקח על הקברים במקום, תוך הוראה לצדדים להישמע להוראותיו.
וכך הוא כותב במכתבו, שנחשף כאן לראשונה: "אודות המתחם שברחוב גבעת ירושלים בבית שמש. ממנין הרב הגאון רבי אליהו פוזן שליט"א לפקח על חפירות במקום, ועל כל הצדדים שמה לציית להוראותיו".


כעת, עם ההגעה להסכם בין מנהיגי "העדה החרדית" נסללה הדרך להמשך העבודות במתחם, תחת פיקוח מסודר ומוסכם וללא ההפגנות האלימות שהפכו מנת חלקה של העיר בית שמש בתקופה האחרונה.
יצוין כי ההסכמה בין הגאב"ד והראב"ד וכן הסכמת 'אתרא קדישא' הינה רק לגבי העבודות של חברת 'גבעת ירושלים', במה שמכונה "מתחם סלונים". בעוד בפרויקט 'בנין שלם', הסמוך, העבודות מתבצעות כפי הוראת הראב"ד בפיקוחו של הרב אברהם נחמני, ושם מתכוונים להמשיך בעבודות בפיקוח הראב"ד.

2 comments:

  1. Will the peace last longer than from אסתר טענית ביז פורים? I doubt it, but watch this space.

    ReplyDelete
  2. למה סובלים החרדים מצרת הגיות?

    משום חכמת רבני העדה-הבד"ץ ירושלם שליט"א:

    "אנא שפרו מעשיכם רבני הבד"ץ, ותתחילו לחזק את נשי הצנועות, המתלבשות עם שאל במסירת נפש גדול, כמנהג ירושלם של לבישת "שאל" מדורי דורות.

    רק הנשים האלו הלובשות ה"שאל" מקרבות הגאולה שלמה, לכולנו, למה אתם לא מחזקים אותם? ידוע לכולם שאתם ושאר העדהניקס מבזים אותם ושונאים אותם בלב ונפש יום יום, ממש מעשה סדום!!! בשליחותכם הפגינו הבריונים והסיקריקים שלכם, בחוצות ירושלם נגדם, נגד לבוש הצנוע של ה"שאל", ומי דשתקו ליה רבנן, ש"מ דניחה ליה ח"ו.

    רבותי: הלא חיללתם שם שמים ברבים, ושימו לב שמי אז, ממש אחרי ההפגנות שחיללו שם שמים ברבים בשליחותכם, התחילו כל גזירת הגיות נגד בני הישיבות החרדים לדבר ד', או לאותה בושה" ראו מה שגרמתם לעם ישראל בארצינו הקדושה. כבר עבר שנתיים מהמחאות נגד הצנועות, ועוד לא שמענו שום מחאה מהגאב"ד הגרי"ט ווייס על גל הפגיעה שפגו נגד הצנועות.

    “אנו בטוחים בעז"ה: שבזכות הצניעות הנכונה שהוא רק כדרך לבישת נשי השאלים, הגזירה עבידי דבטלי ותורה מגנא ומלא, ולא יטוש ד’ עמו ונחלתו לא יעזוב, והננו לעתיר לבורא כל עולמים שיחון אותנו במהרה בדבר ישועה ורחמים ונזכה להגלות כבוד ד’, ולהרמת קרן התורה הצניעות והיראה לביאת גואל צדק במהרה בימינו, אכי”ר.
    ----------- ---------------- -----------
    זה מזכיר לי מה שקורה בבד"ץ לאחרונה… כבר תקופה ארוכה של כמה שנים אשר העדה החרדית בעיה"ק ירושלם תובב"א, בס"ד הולכת ומדרדרת מדחי אל דחי, בפירצות מפירצות שונות, ההתחלה היתה כששלחו את הבריונים וסיקריקים שלהם להפגין נגש נשי הצנועות הלובשות "שאל" בשליחות הרבנים והמוצי"ם שלהם, אע"פ שהנשים התלבשו כמנהג ירושלים בתוך ירושלם!!! מ"מ נראה מפורש שרבני הבד"ץ באמת נגד הצניעות שחייבים ע"פ התורה.

    ReplyDelete