Total Pageviews

..

Friday 8 March 2013

צומת הגידין גם באנגליה: 80% מהעופות נפסלו

From: http://www.bhol.co.il

אלפי תושבי לונדון שהגיעו לאיטליזים מצאו מקררים ריקים • ועד הקהילה התנצל: "נשתדל למצוא בקרוב פתרון" • דיין בעיר: "אם לא תהיה ברירה, החג יעבור גם בלי עופות"

שלמה לוסטיג, בחדרי חרדים 09:49 08/03/2013
הדפס שלח לחבר0
יש בעיה? תרנגולות צילום: פלאש90
לאחר ההד הרב שהייתה לידיעה שהתפשטה בארצות-הברית - ואשר פרטיה הובאו ב'בחדרי חרדים' בהרחבה - על סגירת משחטת 'אמפריית הכשרות', המשחטה הגדולה בארצות-הברית למשך יומיים, בשיא עונת השחיטה, בגין 25% של עופות בהם התגלו בעיות בצומת הגידין, לאחר שווירוס תקף את העופות במדינת פנסליבניה - הווירוס חצה את האוקיינוס והגיע לאנגליה.

מתברר שאחוזי נגיעות גבוהים התגלו גם במשחטות אחרות בארצות-הברית ושוק העופות, ניצב בפני אחת משעותיו הקשות.

אולם בעוד בארצות-הברית עדייו נותר אחוז ניכר מהתוצרת כשרה וראויה לשיווק, הרי שבלונדון שורר עתה מחסור חמור יותר, כאשר השו"בים של הקהילה החרדית 'כדתיא' גילו נתון מזעזע: ב-80% מהעופות התגלו בעיות בצומת הגידין, הגורמות לפסילתן מחמת חשש טריפה. מה שאומר, שבהיערכות השיא לקראת ערב הפסח, השוק ספג זעזוע כבד ונוצר מחסור שקשה לדעת כיצד יתגברו עליו.

הודעה בהולה על כך נמסרה על-ידי ועד הקהילה, שהתנצל בפני אלפי תושבי לונדון שהגיעו לאיטליזים ומצאו את המקררים ריקים. הוועד מדגיש כי העופות הגיעו ממשקים טובים ונבחרים, ולא ברור מדוע התגלתה נגיעות כה גבוהה. הוועד גם אינו יודע להצביע על מועד שבו יצליח להתגבר על התקלה ולספק כמות עופות שתדביק את הפער החסר.

רבנים המקורבים לנושא, אומרים כי התפרסמה בעבר חוות דעתו ההלכתית של הגאון רבי ישי ליברמן הטוען, כי במידה והנגיעות מגיעה ל-90%, הרי שיש לפסול את כל הלול, כולל העשרה האחוזים הנוספים הכשרים. מה שאומר, שכל נושא העופות המשווקים כעת בלונדון הוא גבולי לגמרי, ואפשר חלילה כי הקהילה החרדית תעמוד בפני שוקת שבורה ותצטרך לייבא עופות קפואים ממדינות אחרות.

"אנו נשתדל למצוא בקרוב בעזרת ה' פתרון לזה", מבטיחה 'כדתיא', לנוכח שעון החול האוזל.

אתמול (ה') נשא הדיין הגאון רבי זאב פלדמן, רב בית המדרש 'עץ חיים', דרשה בה הסביר לבני הקהילה, במשך שעה ארוכה, את פשר המחסור והדגיש כי הוא זוכר ימים שגם 20 אחוז לא היו בנמצא והציבור לא אכל עופות. "חלילה וחס, אם יעלה על דעת מאן דהוא לאכול עופות שלא נבדק 'צומת הגידין' שלהם כדין, ואם לא תהיה ברירה, החג יעבור גם בלי עופות". התריע.

בימים אלו יצאה לאור חוברת מיוחדת, שמסבירה את בעיות צומת הגידין - בעיה שלא הייתה קיימת בארצות הברית ובאירופה, עד לפני שלוש שנים.

No comments:

Post a Comment